Menu

Zkuste ke zhubnutí využít ketózu

0 Comment


Je vaším problémem nadváha či dokonce obezita? Příliš se tím netrapte, protože když se dostáváme do stresu, většinou se ho snažíme zahnat dalším jídlem. Což je začarovaný kruh. Pojďte raději na nadváhu nemyslet, ale něco s ní dělat. A skutečně to jde! Zkuste se, namísto sacharidů a tuků, zaměřit na bílkoviny. Dodáte-li jich tělu dostatečně množství, zcela jistě nebudete mít pocit hladu a dokonce ani mlsné chutě.

Ano, řeč je o keto dietě, založené na takzvané ketóze. Při tomto přirozeném procesu, který se nastartuje v organismu tehdy, když se přijímané sacharidy sníží na minimum a zvýší se příjem bílkovin, dochází k žádoucímu a jistě dlouho očekávanému spalování tuků. Spojte keto dietu s dostatkem pohybu a superpotravinami, jež dodají organismu množství nutričních látek, a máte vyhráno. Nejenže se výsledek dostaví a kila půjdou dolů, ale na tento nový a rozhodně zdravější způsob stravování si snadno zvyknete a vyhnete se tak nepříjemnému jo-jo efektu.

Ketonová dieta se skládá ze startovací a udržovací fáze. Než začne ketóza v organismu fungovat, bude to trvat několik dní (obvykle 3 – 5). V této počáteční fázi se může dostavit únava – než se tělo s novým stravováním srovná. V tomto období tedy nezapomínejte na dostatečný příjem vitamínů a minerálů. Pijte dva litry neslazených nápojů denně. Káva nevadí. Jakmile se dosáhne ketózy, dostatek energie se navrátí a zmizí hlad i chutě, díky nimž se z nás zpravidla baculky stávají.

food-3223286_960_720

První výsledky se většinou dostaví už ve druhém týdnu dodržování ketonové diety. A přitom nebudete hladovět, neboť budete jíst 5x denně.

Ve vašem novém jídelníčku budou nyní převažovat bílkoviny, vláknina, zelenina, ořechy, semínka a superfoods (celostní potraviny, bohaté na vitamíny, minerály a antioxidanty). Když ale občas zahřešíte sladkostí či tukem, vůbec nic se nestane.

steak-686986_960_720

Ještě je nutné říci si, co to vlastně superpotraviny jsou a co všechno mezi ně řadíme. Za tímto marketingovým názvem se skrývají nutričně bohaté potraviny s obsahem vitamínů, minerálů, vlákniny, antioxidantů a dalších, lidskému tělu prospěšných látek.

Patří sem zejména: chia semínka, červená řepa, mladý ječmen, citrusy, ořechy, semínka, luštěniny, řasy, quinoa, goji (kustovnice čínská), a další.